Alessandro Dell’Acqua

Het merk van de Napolitanen Alessandro Dell’Acqua behoort sinds een paar jaar tot de meest verfijnde merken in de Italiaanse modewereld. Toen Dell’Acqua in 1966 zijn eerste prêt a porter collectie in Milaan presenteerde, had hij al met succes voor de Marzottogroep gewerkt, een internationaal opererend textiel- en confectiebedrijf. De jonge onderneming Alessandro Dell’Acqua S.p.A. kreeg snel internationale aandacht. Naast dames- en herenmode viel in 1999 vooral de lingeriecollectie op die door het Amerikaanse label Victoria’s Secret in zijn geheel werd opgekocht en op de markt werd gebracht. Tegenwoordig zijn daar parfums, schoenen, tassen, ceintuurs en brillen bij gekomen. Alessandro Dell’Acqua is inmiddels overal ter wereld vertegenwoordigd. De ontwerper geldt als een groot bewonderaar van vrouwelijkheid in het algemeen en wordt in het bijzonder geïnspireerd door Italiaanse stijliconen als Sophia Loren, Anna Magnani en Monica Vitti. Zijn creaties, van flatterende materialen als jersey en chiffon, zijn mooi en vrouwelijk, maar ook zelfbewust en sexy. De succesvolle filosofie van het merk Alessandro Dell’Acqua baseert zich daarbij op een eenvoudig basisprincipe: pure zinnelijkheid scheppen – en welke vrouw zou die niet graag uitstralen?

Leave a comment